fredag 15. desember 2017

Nå kommer 2018

Om ikke lenge kan vi alle takke for enda et fint år. 2017 er snart over, og vi har derfor fått i oppgave å lage en klander til 2018. Hvordan vi ønsket at kalenderen skulle se ut, var helt opp til hver av oss. Jeg startet med å ta en titt på Pinterest, selv om ideen min var klar fra første stund er det fint med litt inspirasjon likevel. Jeg ville ha en klassisk A4 kalender med bilde på toppen og rutene på bunn. Bildene skulle være av familien og for å få et særpreg fra hvilken måned vi var i, skulle jeg lage illustrasjoner som jeg la oppå bildene.

Jeg lagde videre et moodboard til hver av månedene. Etter dette lagde jeg rutene og førte inn riktige datoer til hver an månedene. Når rutene var på plass lagde jeg illustrasjonene, og tilslutt samlet jeg sammen familien og tok bilder i studio. Jeg har brukt InDesign og Illustrator til redigering og sette kalenderen sammen.

Her ser dere resultatet av to av månedene, januar og mai. :) 







Jeg er fornøyd med resultatet og jeg har kost meg masse gjennom hele prosjektet. Spesielt gøy var det å ta bilder sammen med familien. 
Jeg liker hvor ryddig den ser ut, samtidig som jeg har utnytta plassen på arket godt. Jeg er også fornøyd med valg av font og farger. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar