fredag 2. juni 2017

To fag i en smekk

I starten av mai fikk vi utdelt en oppgave som skulle gjelle for både medier & kommunikasjon og naturfag. Vi skulle lage en infografikk plakat hvor vi skulle velge å fremstille enten solfanger, varmepumpe eller solcelle. De to vi ikke valgte å lage plakat av, skulle vi skrive om og levere arket til naturfaglæreren slik at hun kunne sette en vurdering på oss i alle tre.


Jeg valgte å lage infografikk av solcelle og skrive om de to andre. Jeg startet med å lage et tankekart og fikk en ide om hvordan jeg ønsket at plakaten skulle se ut. 

Her ser dere plakaten:



















































Jeg er fornøyd med at den ser ryddig og ren ut. Dette har jeg fått til ved å finne rette linjer, bruke luft og få farger. Jeg liker også at jeg har fått frem hvordan en solcelle fungerer med få ord. Jeg ble egentlig generelt fornøyd med resultatet.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar