torsdag 12. januar 2017

PopArt

Oppgave nr.1 var å finne inspirasjon. Jeg startet med å bla igjennom Pinterest etter å ha sett på en framvisning av Hege og Ragnhild. Da fikk jeg se at ting lignet tegneserier og det var brukt mye bilder av kjendiser. Det var for eksempel Madonna, Michael Jackson og Bob Marley. Jeg kom også over et blide av en tunge med en love heart på. Da poppet Miley Cyrus opp i hodet mitt.




Etter å ha funnet kostyme og tatt bilde i studio, var jeg klar til å begynne med å redigere. Når jeg valgte farger satt jeg alltid med tanken om at fargene skulle være rene, klare og popart style i hodet. De måtte også passe sammen. I og med at jeg ikke hadde blondt hår sånn som Miley, tenkte jeg at munnen min måtte være veldig henne. Derfor ble leppene røde og tunga rosa. Både øyenbryna og håret valgte jeg å ha i samme farge, det for å skape en helhet.

Når det kom til teksten som skulle være på bildet, søkte jeg på «miley cyrus tongue quotes» i Google. Der fant jeg bilde under.




Mitt endelige resultat ble slik!










































Bilde ble tatt av Maria

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar