tirsdag 31. januar 2017

Infografikk

Vi startet hele prosjektet med å lære mediehistorien. Videre fikk vi utdelt oppgaven og gruppene. Jeg kom på gruppe med Maria og Lina, og vi fikk tidsepoken «Dreiningen mot det visuelle». Oppgaven var å lege en infografiskfilm.

Vi satte oss inn i vår epoke, tok med det viktigste og det som var mest interessant og skrev det om til et manus. Vi hadde liten ide om hvordan vi skulle løse oppgaven, men vi ville ha våre stemmer in
ne i filmen. Rett før den første ide framføringen kom Maria på at vi kunne filme oss selv i koven, også legge animerte bilder, lydfiler og videoer på filmen. Vi fikk en god tilbake meling på ideen. Så deretter lagde vi Story Board.

Dagen vi startet å filme var jeg syk, så Maria og Lina startet med å filme hverandre. Kameraet de brukte til å filme hverandre var tom for strøm når vi skulle filme meg. Og det endte med at vi måtte bruke et annet kamera. Derfor er bildet og lyden på mine klipp litt andrelades, sammenlignet med Maria og Lina sine. Vi hadde lyst til og filme alt på nytt med samme kamera, men det fikk vi ikke tid til.

Da all filming var i boks, startet vi med redigeringa. Vi fant bilder på nett og redigerte de i Photoshop før vi la det inn i filmen. Alle tre satt rundt en PC og jobbet sammen. I og med at alle tre drev å samme PC, var det bra at alle fikk prøvd å redigere. Jeg og Lina så for det meste på Maria, men når vi skulle prøve gikk det fint det også. Vi lærte av å se på hverandre. Og klarte og utføre det samme. På grunn av bakgrunnsstøy, bestemte vi oss for å ha med bakgrunnsmusikk.

Denne oppgaven har hjulpet meg til å se at du kan redigere film på en mer kreativ måte. Du kan legge på bilder, musikk, filmer og lydfiler i filmen. Du kan få ting til å flytte på seg, snurre og mye mer.


Husk: Det er alltid lurt med god tid!!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar